Oferta
Diagnoza, Konsultacje, Poradnictwo, Terapia Dorosłych
Oferuję konsultacje/poradnictwo/terapię stacjonarną oraz online w zakresie:
- zaburzeń lękowych,
- zaburzeń nastroju,
- kryzys emocjonalny,
- zaburzenia psychosomatyczne,
- depresja,
- stres,
- nerwica,
- wypalenie zawodowe,
- żałoba,
- wsparcie w sytuacji rozwodowej,
- wsparcie w przebiegu choroby nowotworowej,
- psychoonkologia
- psychoonkoseksuologia
- problemy sfery seksualnej
Oferuję konsultacje/poradnictwo rodzicielskie
Spotkania mają na celu pomoc w rozpoznaniu i zdiagnozowaniu trudności pojawiających się w relacji rodzic – dziecko.
Sygnały, które mogą świadczyć o tym, że dziecko boryka się z jakimś problemem.
- niestabilność, chwiejność nastroju,
- ograniczanie/unikanie kontaktów z rówieśnikami,
- ograniczanie rozmów z domownikami,
- tendencje autodestrukcyjne (samookaleczanie się, myśli samobójcze),
- problemy ze snem, spożywaniem posiłków,
- narzekanie na brak energii, przedłużające się zmęczenie,
- liczne nieobecności w szkole lub gdy dziecko odmawia pójścia do szkoły,
- nagłe pogorszenie się wyników w nauce,
- wystąpienie trudnych wydarzeń w życiu dziecka/nastolatka (tj.: rozstanie, strata, rozwód rodziców, izolacja, choroba),
- nieradzenie sobie ze stresem i emocjami,
- nadużywanie mass mediów,
- zachowania agresywne.
Oferuje usługi na żywo-stacjonarnie oraz w formie online
Jak się przygotować do spotkania online?
- Do połączeń online korzystam z komunikatora Google Meet.
- Obowiązuje wcześniejsza rejestracja: pracowniatpbyd@wp.pl
- Po potwierdzeniu rejestracji na wskazanego meila otrzymasz dane do przelewu.
- Sesje opłacane są z góry, 48 h przed ustalonym spotkaniem.
- Jeżeli wizyta nie zostanie odwołana, klient zobowiązany jest zapłacić 100 % ceny.
- Obowiązuje zasada odwoływania sesji minimum 24 godziny przed spotkaniem.
- Na sesjach obowiązuje włączona kamerka.
W relacji online poza niezbędnymi urządzeniami, istotnym elementem jest stworzenie bezpiecznej i intymnej przestrzeni – co może Tobie w tym pomóc?
– Znajdź miejsce, w którym możesz rozmawiać wygodnie i swobodnie. Postaraj się umówić
w czasie, kiedy będziesz sam/a w domu lub w pracy. Jeśli jest to niemożliwe, warto wcześniej poinformować bliskich o sesji, aby w tym czasie nie wchodzili do pokoju, który wyznaczyłaś/eś sobie na miejsce spotkania.
– Stwórz dla siebie terapeutyczną przestrzeń: przydadzą się chusteczki higieniczne, szklanka wody czy ulubiony koc, którym będzie można się okryć po wymagającej sesji i pozostać
w kontakcie z emocjami, lub zwyczajnie mieć chwilę na refleksje.
– Przygotuj długopis i kartkę, materiał pomocniczy, który prześle Tobie terapeuta.
– Ważne jest, aby Twoja twarz była dobrze widoczna dla terapeuty, ponieważ stanowi ona istotne źródło informacji o Twoich emocjach. Jeśli zdecydujesz się wykorzystać do sesji telefon komórkowy, to ułóż go na stabilnej powierzchni oraz wyłącz powiadomienia, aby zminimalizować ilość dystraktorów.
– Pamiętaj, aby w zasięgu ręki mieć ładowarkę do urządzenia, z którego będziesz korzystać. Urządzenie koniecznie musi zawierać kamerkę. Możesz skorzystać także z słuchawek, które mogą poprawić jakość dźwięku oraz zapewnić Ci większą intymność.
Konsultacje dla specjalistów
- interwizje, superwizje edukacyjno-problemowe,
Dla kogo są superwizje edukacyjno-problemowe?
– dla nauczycieli, wychowawców, kuratorów sądowych, specjalistów pracujących w palcówkach oświatowych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, zakładach poprawczych, itp.
– dla instytucji oświatowych, pomocowych, wspierających.
Dla Ciebie, jeżeli:
1. Potrzebujesz wsparcia w rozwiązaniu konkretnego problemu.
2. Pomimo swojego doświadczenia pracy z drugim człowiekiem znalazłeś/aś się w „martwym” punkcie i nie wiesz, Co jeszcze możesz zrobić?
3. Nie masz wsparcia dla swoich działań wśród swoich kolegów/koleżanek z pracy.
4. Potrzebujesz specjalistycznej, interdyscyplinarnej wiedzy.
5. Pracując już wiele lat odczuwasz zmęczenie, bezsilność.
6. Jesteś młodym pracownikiem i potrzebujesz wsparcia.
7. Jest niedziela a Ty już myślisz o pracy – Co się wydarzy? nie możesz zasnąć, masz natłok myśli!!!
8. Nosisz w sobie niepokój, uczucie niepewności – Czy dobrze robisz?
9. Czeka Ciebie trudna rozmowa, trudne spotkanie z podopiecznym, rodzicem itp.
10. Nie wiesz, jak ODPUŚCIĆ i tkwisz ciągle w miejscu!!!
Superwizja pozwoli TOBIE poznać inne punkty widzenia niż własny i skorzystać z doświadczeń superwizora oraz innych uczestników, którzy spotkali się z podobną sytuacją.
Dzięki superwizji:
– Otrzymasz wsparcie eksperckie
– Nie będziesz już sam/sama z problemem.
– Dokonasz analizy pracy w gronie specjalistów.
– Możesz opracować dobrą strategię pracy z trudnym przypadkiem.
– Nauczysz się nowych rozwiązań, metod i technik.
– Zdobędziesz interdyscyplinarną wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, psychiatrii, technik terapeutycznych, przepisów z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
– Zadbasz o własny rozwój i dobrostan psychiczny.
Zgodnie z przyjętym standardem w sesji superwizji nie mogą uczestniczyć pracownik i jego zwierzchnik!!!
Jak pracuję:
- psychoedukacja interdyscyplinarna (kliniczna),
- analiza przypadku/przypadków,
- reflekting time,
- interaction training (praca na materiałem dostarczonym przez uczestnika/uczestników: np. proces grupy, trudne zachowania grupy, klasy, wychowanka, ucznia, podopiecznego, rodziny),
- techniki coachingowe,
- wymiana doświadczeń.
Szkolenia
Oferuję:
- Szkolenia specjalistyczne w ramach zespołów, Rad Pedagogicznych itp.
- Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb zgłaszanych przez instytucję.
- Wycena szkoleń jest indywidualna.
Szkolenia
Nowe wyzwania psychopedagogiczne (najczęściej zamawiane):
- Wsparcie dziecka/ucznia w sytuacji okołorozwodowej rodziców.
- Zrozumieć świat i problemy współczesnych nastolatków.
- Zachowania seksualne osób zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością umysłową.
- Praca z podopiecznym z dysregulacją emocjonalną.
- Treningowe techniki i metody regulacji zachowań agresywnych dzieci i młodzieży.
- Oswoić „głód sieciowy” – uzależnienie od urządzeń cyfrowych– od diagnozy do form pomocy.
- Uczeń z dysforią płciową w polskiej szkole/placówce – aspekty diagnostyczne, praktyczne oraz prawne.
- Behawioralne strategie postepowania z niepożądanymi zachowaniami ucznia na etapie przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej.
- Funkcjonowanie ucznia z zaburzeniami integracji sensorycznej na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
- Uczeń/ Rodzic obcojęzyczny w placówce – adaptacja, ocenianie oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Psychopatologia dzieci i młodzieży dla nauczycieli.
- WOPFU/IPET/WWRD – jak zrobić to dobrze?
- Awans zawodowy nauczyciela w nowym systemie (prowadzi ekspert z listy MEiN).
- Ocena pracy nauczyciela w świetle nowych przepisów.
- Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli – diagnoza, wsparcie środowiska oraz profilaktyka.
- Praktykowanie uważności z uczniami jako metoda ochrony zdrowia psychicznego nauczycieli i uczniów.
- Zarządzanie stresem w placówce oświatowej.
Seksuologia Społeczna
- Edukacja i wychowanie seksualne na różnych etapach życia.
- Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży.
- Edukacja i wychowanie seksualne niepełnosprawnych intelektualnie.
- Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie.
- Interwencja wobec ofiar przemocy seksualnej
- Transpłciowy uczeń/wychowanek w polskiej szkole/placówce – aspekty diagnostyczne, praktyczne oraz prawne.
- Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży z zaburzeniami zachowania.
- Zachowania seksualne osób zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością umysłową.
- Zachowania seksualne dzieci i młodzieży – od diagnozy do form pomocy.
- Zaburzenia seksualne.
- Przestępczość seksualna.
Seksuologia w praktyce medycznej:
- Problemy seksualne w endokrynologii.
- Problemy seksualne w przebiegu chorób onkologicznych.
- Seksualność u pacjentów z zaburzeniami psychicznymi.
- Seksualność w zdrowiu i w chorobie.
Inne:
- Mediacje, negocjacje szkolne jako metoda pracy z trudnym uczniem, rodzicem we współczesnej szkole.
- Oddziaływania wychowawczo-resocjalizacyjne wobec ucznia „trudnego”, w środowisku szkolnym.
- Trening Zachowań Agresywnych jako metoda interwencji w zachowaniach agresywnych.
- „Zmiana na dobre”, czyli co powinien zmienić w sobie współczesny nauczyciel by poradzić sobie z trudnymi zachowaniami ucznia?
- Praca z dzieckiem ujawniającym syndrom zespołu Aspergera – czyli jak pracować z dzieckiem zagadką?
- Diagnoza i współczesne modele pracy z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej.
- Depresja dzieci i młodzieży oraz jej skutki w funkcjonowaniu w roli ucznia.
- Komunikacją odważną w przemoc i agresję dzieci, młodzieży.
- Współpraca z roszczeniowym rodzicem – czy jest możliwa?
Diagnoza, Terapia, Psychoedukacja Specjalistyczna Dzieci,Młodzieży
Diagnoza rozwoju psychosekualnego dzieci i młodzieży
- konsultacje w zakresie zachowań o charakterze seksualnym dzieci/ młodzieży, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, FAS i inne,
- diagnoza rozwoju psychoseksualnego dzieci/ młodzieży, w tym
z niepełnosprawnością, autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, - psychoedukacja/doradztwo dla rodziców/opiekunów w zakresie problematycznych zachowań seksualnych dzieci/młodzieży,
Na podstawie wywiadu specjalistycznego, wyników testów i całościowej analizy danych przekazuje rodzicowi raport z badania, zalecenia uwzględniające obszary wymagające wsparcia.
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczne trudności szkolnych
- diagnoza ryzyka dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii, dysleksji rozwojowej,
- diagnoza zachowań agresywnych i przemocowych dzieci i młodzieży,
- diagnoza rozwoju osobowościowego młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- diagnoza więzi rodzinnych.
Na podstawie wywiadu specjalistycznego, wyników testów i całościowej analizy danych przekazuje rodzicowi raport z badania, zalecenia uwzględniające mocne strony dziecka, obszary wymagające wsparcia oraz zalecenia do pracy z dzieckiem na terenie przedszkola, szkoły oraz w rodzinie.
Terapia, Psychoedukacja Młodzieży (od 13 roku życia)
– zaburzenia psychosomatyczne,
– treningi kontroli złości
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.