Oferta

Diagnoza, Konsultacje, Poradnictwo, Terapia Dorosłych

Oferuję konsultacje/poradnictwo/terapię  stacjonarną oraz online w zakresie:

  • zaburzeń lękowych,
  • zaburzeń nastroju,
  • kryzys emocjonalny,
  • zaburzenia psychosomatyczne,
  • depresja,
  • stres,
  • nerwica,
  • wypalenie zawodowe,
  • żałoba,
  • wsparcie w sytuacji rozwodowej,
  • wsparcie w przebiegu choroby nowotworowej,
  • psychoonkologia
  • psychoonkoseksuologia
  • problemy sfery seksualnej

Oferuję konsultacje/poradnictwo rodzicielskie

Spotkania mają na celu pomoc w rozpoznaniu i zdiagnozowaniu trudności pojawiających się w relacji rodzic – dziecko.

Sygnały, które mogą świadczyć o tym, że dziecko boryka się z jakimś problemem.

  • niestabilność, chwiejność nastroju,
  • ograniczanie/unikanie kontaktów z rówieśnikami,
  • ograniczanie rozmów z domownikami,
  • tendencje autodestrukcyjne (samookaleczanie się, myśli samobójcze),
  • problemy ze snem, spożywaniem posiłków,
  • narzekanie na brak energii, przedłużające się zmęczenie,
  • liczne nieobecności w szkole lub gdy dziecko odmawia pójścia do szkoły,
  • nagłe pogorszenie się wyników w nauce,
  • wystąpienie trudnych wydarzeń w życiu dziecka/nastolatka (tj.: rozstanie, strata, rozwód rodziców, izolacja, choroba),
  • nieradzenie sobie ze stresem i emocjami,
  • nadużywanie mass mediów,
  • zachowania agresywne.

Oferuje  usługi na żywo-stacjonarnie oraz w formie online

Jak się przygotować do spotkania online?

  • Do połączeń online korzystam z komunikatora Google Meet. 
  • Obowiązuje wcześniejsza rejestracja: pracowniatpbyd@wp.pl
  • Po potwierdzeniu rejestracji na wskazanego meila otrzymasz dane do przelewu.
  • Sesje opłacane są z góry, 48 h przed ustalonym spotkaniem.
  • Jeżeli wizyta nie zostanie odwołana, klient zobowiązany jest zapłacić 100 % ceny.
  • Obowiązuje zasada odwoływania sesji minimum 24 godziny przed spotkaniem.
  • Na sesjach obowiązuje włączona kamerka.

W relacji online poza niezbędnymi urządzeniami, istotnym elementem jest stworzenie bezpiecznej i intymnej przestrzeni – co może Tobie w tym pomóc?

– Znajdź miejsce, w którym możesz rozmawiać wygodnie i swobodnie. Postaraj się umówić
w czasie, kiedy będziesz sam/a w domu lub w pracy. Jeśli jest to niemożliwe, warto wcześniej poinformować bliskich o sesji, aby w tym czasie nie wchodzili do pokoju, który wyznaczyłaś/eś sobie na miejsce spotkania.

– Stwórz dla siebie terapeutyczną przestrzeń: przydadzą się chusteczki higieniczne, szklanka wody czy ulubiony koc, którym będzie można się okryć po wymagającej sesji i pozostać
w kontakcie z emocjami, lub zwyczajnie mieć chwilę na refleksje.

– Przygotuj długopis i kartkę, materiał pomocniczy, który prześle Tobie terapeuta.

 – Ważne jest, aby Twoja twarz była dobrze widoczna dla terapeuty, ponieważ stanowi ona istotne źródło informacji o Twoich emocjach. Jeśli zdecydujesz się wykorzystać do sesji telefon komórkowy, to ułóż go na stabilnej powierzchni oraz wyłącz powiadomienia, aby zminimalizować ilość dystraktorów.

– Pamiętaj, aby w zasięgu ręki mieć ładowarkę do urządzenia, z którego będziesz korzystać. Urządzenie koniecznie musi zawierać kamerkę. Możesz skorzystać także z słuchawek, które mogą poprawić jakość dźwięku oraz zapewnić Ci większą intymność.

 
 

Konsultacje dla specjalistów

  • interwizje, superwizje edukacyjno-problemowe, 

Dla kogo są superwizje edukacyjno-problemowe?
– dla nauczycieli, wychowawców, kuratorów sądowych, specjalistów pracujących w palcówkach oświatowych, ośrodkach szkolno-wychowawczych, zakładach poprawczych, itp.
– dla instytucji oświatowych, pomocowych, wspierających.

Dla Ciebie, jeżeli:
1. Potrzebujesz wsparcia w rozwiązaniu konkretnego problemu.
2. Pomimo swojego doświadczenia pracy z drugim człowiekiem znalazłeś/aś się w „martwym” punkcie i nie wiesz, Co jeszcze możesz zrobić?
3. Nie masz wsparcia dla swoich działań wśród swoich kolegów/koleżanek z pracy.
4. Potrzebujesz specjalistycznej, interdyscyplinarnej wiedzy.
5. Pracując już wiele lat odczuwasz zmęczenie, bezsilność.
6. Jesteś młodym pracownikiem i potrzebujesz wsparcia.
7. Jest niedziela a Ty już myślisz o pracy – Co się wydarzy? nie możesz zasnąć, masz natłok myśli!!!
8. Nosisz w sobie niepokój, uczucie niepewności – Czy dobrze robisz?
9. Czeka Ciebie trudna rozmowa, trudne spotkanie z podopiecznym, rodzicem itp.
10. Nie wiesz, jak ODPUŚCIĆ i tkwisz ciągle w miejscu!!!

Superwizja pozwoli TOBIE poznać inne punkty widzenia niż własny i skorzystać z doświadczeń superwizora oraz innych uczestników, którzy spotkali się z podobną sytuacją.

Dzięki superwizji:
– Otrzymasz wsparcie eksperckie 
Nie będziesz już sam/sama z problemem.
– Dokonasz analizy pracy w gronie specjalistów.
– Możesz opracować dobrą strategię pracy z trudnym przypadkiem.
– Nauczysz się nowych rozwiązań, metod i technik.
– Zdobędziesz interdyscyplinarną wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, psychiatrii, technik terapeutycznych, przepisów z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
– Zadbasz o własny rozwój i dobrostan psychiczny.

Zgodnie z przyjętym standardem w sesji superwizji nie mogą uczestniczyć pracownik i jego zwierzchnik!!!

Jak pracuję:

  • psychoedukacja interdyscyplinarna (kliniczna),
  • analiza przypadku/przypadków,
  • reflekting time,
  • interaction training (praca na materiałem dostarczonym przez uczestnika/uczestników: np. proces grupy, trudne zachowania grupy, klasy, wychowanka, ucznia, podopiecznego, rodziny),
  • techniki coachingowe,
  • wymiana doświadczeń.

Szkolenia

Oferuję:

  • Szkolenia specjalistyczne w ramach zespołów, Rad Pedagogicznych itp.
  • Możliwe jest przeprowadzenie szkolenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb zgłaszanych przez instytucję.
  • Wycena szkoleń jest indywidualna.

Szkolenia

Nowe wyzwania psychopedagogiczne (najczęściej zamawiane):

  1. Wsparcie dziecka/ucznia w sytuacji okołorozwodowej rodziców.
  2. Zrozumieć świat i problemy współczesnych nastolatków.
  3. Zachowania seksualne osób zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością umysłową.
  4. Praca z podopiecznym z dysregulacją emocjonalną.
  5. Treningowe techniki i metody regulacji zachowań agresywnych dzieci i młodzieży.
  6. Oswoić „głód sieciowy” – uzależnienie od urządzeń cyfrowych– od diagnozy do form pomocy.
  7. Uczeń z dysforią płciową w polskiej szkole/placówce – aspekty diagnostyczne, praktyczne oraz prawne.
  8. Behawioralne strategie postepowania z niepożądanymi zachowaniami ucznia na etapie przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej.
  9. Funkcjonowanie ucznia z zaburzeniami integracji sensorycznej na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
  10. Uczeń/ Rodzic obcojęzyczny w placówce – adaptacja, ocenianie oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  11. Psychopatologia dzieci i młodzieży dla nauczycieli.
  12. WOPFU/IPET/WWRD – jak zrobić to dobrze?
  13. Awans zawodowy nauczyciela w nowym systemie (prowadzi ekspert z listy MEiN).
  14. Ocena pracy nauczyciela w świetle nowych przepisów.
  15. Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli – diagnoza, wsparcie środowiska oraz profilaktyka.
  16. Praktykowanie uważności z uczniami jako metoda ochrony zdrowia psychicznego nauczycieli i uczniów.
  17. Zarządzanie stresem w placówce oświatowej.

Seksuologia Społeczna

  1. Edukacja i wychowanie seksualne na różnych etapach życia.
  2. Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży.
  3. Edukacja i wychowanie seksualne niepełnosprawnych intelektualnie.
  4. Seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie.
  5. Interwencja wobec ofiar przemocy seksualnej
  6. Transpłciowy uczeń/wychowanek w polskiej szkole/placówce – aspekty diagnostyczne, praktyczne oraz prawne.
  7. Ryzykowne zachowania seksualne młodzieży z zaburzeniami zachowania.
  8. Zachowania seksualne osób zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością umysłową.
  9. Zachowania seksualne dzieci i młodzieży – od diagnozy do form pomocy.
  10. Zaburzenia seksualne.
  11. Przestępczość seksualna.

Seksuologia w praktyce medycznej:

  1. Problemy seksualne w endokrynologii.
  2. Problemy seksualne w przebiegu chorób onkologicznych.
  3. Seksualność u pacjentów z zaburzeniami psychicznymi.
  4. Seksualność w zdrowiu i w chorobie.

Inne:

  1. Mediacje, negocjacje szkolne jako metoda pracy z trudnym uczniem, rodzicem we współczesnej szkole.
  2. Oddziaływania wychowawczo-resocjalizacyjne wobec ucznia „trudnego”, w środowisku szkolnym.
  3. Trening Zachowań Agresywnych jako metoda interwencji w zachowaniach agresywnych.
  4. „Zmiana na dobre”, czyli co powinien zmienić w sobie współczesny nauczyciel by poradzić sobie z trudnymi zachowaniami ucznia?
  5. Praca z dzieckiem ujawniającym syndrom zespołu Aspergera – czyli jak pracować z dzieckiem zagadką?
  6. Diagnoza i współczesne modele pracy z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej.
  7. Depresja dzieci i młodzieży oraz jej skutki w funkcjonowaniu w roli ucznia.
  8. Komunikacją odważną w przemoc i agresję dzieci, młodzieży.
  9. Współpraca z roszczeniowym rodzicem – czy jest możliwa?

Diagnoza, Terapia, Psychoedukacja Specjalistyczna Dzieci,Młodzieży

Diagnoza rozwoju psychosekualnego dzieci i młodzieży

  • konsultacje w zakresie zachowań o charakterze seksualnym dzieci/ młodzieży, w tym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, FAS i inne,
  • diagnoza rozwoju psychoseksualnego dzieci/ młodzieży, w tym
    z niepełnosprawnością, autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi,
  • psychoedukacja/doradztwo dla rodziców/opiekunów w zakresie problematycznych zachowań seksualnych dzieci/młodzieży,

Na podstawie wywiadu specjalistycznego, wyników testów i całościowej analizy danych przekazuje rodzicowi raport z badania, zalecenia uwzględniające obszary wymagające wsparcia.

Diagnoza psychologiczno-pedagogiczne trudności szkolnych

  • diagnoza ryzyka dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii, dysleksji rozwojowej,
  • diagnoza zachowań agresywnych i przemocowych dzieci i młodzieży,
  • diagnoza rozwoju osobowościowego młodzieży zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
  • diagnoza więzi rodzinnych.

Na podstawie wywiadu specjalistycznego, wyników testów i całościowej analizy danych przekazuje rodzicowi raport z badania, zalecenia uwzględniające mocne strony dziecka, obszary wymagające wsparcia oraz zalecenia do pracy z dzieckiem na terenie przedszkola, szkoły oraz w rodzinie.

Terapia, Psychoedukacja Młodzieży (od 13 roku życia)

– zaburzenia lękowe,
– zaburzenia depresyjne,
– zaburzenia psychosomatyczne,
– zaburzenia emocjonalne,
– wsparcie w zakresie rozwoju psychoseksualnego
– treningi kontroli złości
Skontaktuj się ze mną
LUB

skorzystaj z formularza na stronie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.